dissabte, 18 de febrer del 2012

Descobrim les reaccions efervescents / Descubrimos las reacciones efervescentes

Amb un pot de vidre, una botella de plàstic, vinagre, bicarbonat sòdic i uns globus, hem fet un experiment que als nens els ha sorprès molt !!!

Con un bote de vidrio, una botella de plástico, vinagre, bicarbonato sódico y unos globos, hemos hecho un experimento que a los niños les ha sorprendido mucho !!


Hem començat tirant unes cullerades de bicarbonat en el pot de vidre. Després hi hem afegit unes gotes de vinagre, i hem pogut observar l'efervescència (surten bombolles i fa soroll). Hem aprofitat per recordar el què és sòlid, líquid i gas.

Hemos empezado echando unas cucharadas de bicarbonato en el bote de vidrio. Después hemos añadido unas gotas de vinagre, y hemos podido observar la efervescencia (salen burbujas y hace ruido). Hemos aprovechado para recordar lo qué es sólido, líquido y gas.




La segona part és la que mes els ha agradat, i és que per "veure" l'efecte del gas hem posat dins la botella de plàstic una mica de vinagre i a dins del globus una mica de bicarbonat (amb l'ajut d'un embut el globus es pot omplir perfectament!!). Amb molt de compte hem enganxat el globus al coll de la botella, sense deixar caure el bicarbonat. Quan el globus ha estat ben enganxat, l'hem aixecat deixant caure el bicarbonat dins la botella.

La segunda parte es la que más les ha gustado, y es que para "ver" el efecto del gas hemos puesto en la botella de plástico un poco de vinagre, y en el globo un poco de bicarbonato (con la ayuda de un embudo el globo se puede llenar perfectamente!!). Con mucho cuidado, hemos enganchado el globo al cuello de la botella, sin dejar caer el bicarbonato. Cuando el globo estaba bien sujeto, lo hemos levantado dejando caer el contenido dentro de la botella.



Hem tornat ha observar la mateixa reacció efervescent que amb el pot de vidre, s'han format mes bombolles, i conforme anaven pujant per la botella, el globus s'inflava !!!

Hemos vuelto a observar la misma reacción efervescente que con el bote de vidrio, se han formado más burbujas, y conforme iban subiendo por la botella, el globo se hinchaba !!!




Hem repetit el procés un parell de vegades. Llàstima que hem acabat el bicarbonat; ells volien continuar inflant mes globus, de tots els colors !!!

Hemos repetido el proceso un par de veces. Lástima que nos hemos quedado sin bicarbonato; ellos querían seguir hinchando globos, de todos los colores !!!

Així és que ja hem afegit a la llista de la compra un pot de bicarbonat per repetir l'experiment!!
Así es que ya hemos añadido a la lista de la compra un bote de bicarbonato para repetir el experimento!!

3 comentaris: