dilluns, 28 de novembre del 2011

La màgia de les pinyes

La setmana passada vaig tenir el plaer de conèixer un bloc increïble, ple de bones idees, creatives i originals, http://3macarrons.blogspot.com/, el bloc de la Nitdia.

De moment he començat a llegir-lo, però encara hem falta molt ...

Entre el munt d'activitats que la Nitdia fa amb els seus fills, vaig trobar un experiment moooolt senzill de fer, i alhora molt curiós. A casa ja l'hem fet ...

Tenia guardades unes quantes pinyes que un dia els nens van portar d'una excursió que vam fer per la muntanya, això és tot el que necessitàvem...

Vaig triar les pinyes que estaven obertes i les vaig posar en una safata. Vaig començar fent als nens un parell de preguntes sobre les pinyes, "de quin arbre surten les pinyes??" "quin fruit trobem dins una pinya??"
Tot seguit vam observar les pinyes. "Estan obertes o tancades?? Oberteeeees"

Vam agafar un got d'aigua, i vam posar una de les pinyes dins el got, en remull.



 
Els nens esperaven que al posar la pinya dins l'aigua aquesta s'obriria encara més. Enlloc d'això, resulta que la pinya es va tancar del tot!!


I és que la naturalesa és molt sàvia!!! Quan plou massa, la pinya es "tanca" per evitar que els pinyons caiguin al terra massa humits i es facin malbé. Quan es torna a assecar, el mecanisme torna a obrir-se perquè els pinyons puguin ser alliberats.

Curiós oi???

8 comentaris:

  1. Sí, jo ja havia vist això de les pinyes al bloc de la Nitdia, però ara que me l'has recordat el faré amb els meus fills, a veure què em diuen.

    ResponElimina
  2. Molt curiós! Segur que els nens van fer un "oooooo" de sorpresa

    ResponElimina
  3. Silvia, mil gracias por recordarlo, yo lo vi en el blog de Nitdia, lo archivé y allí se quedó... No lo sabía y cuando lo vi me pareció magnífico, seguro que los peques tuvieron una reacción estupenda ante este fenómeno, no? Besos!

    ResponElimina
  4. hola, molt interessant. Jo a l'aula aprofitant un experiment semblant, posem llenties als forats de la pinya quan esta oberta, i ho deixem a sobre d'un platet amb amb aigua. Cada dia ho observem, i es va tancant i va creixent una planteta, similar al que pasa amb el coto i les llenties, jeje. Es molt macu de veure perquè creix molt ràpid, en pocs dies ja tens una bona planteta, i es veu com va sortint dels forats de la pinya. Us ho recomano!!!

    ResponElimina
  5. Doncs moltes gràcies per la idea Nuria !!! Ara tenim a la pinya assecant-se perquè els nens vegin com es torna a obrir. En quant la tinguem oberta hi posarem les llenties !!!

    ResponElimina
  6. Jo també ho vaig llegir al blog de la Nitdia! Aquests dies de Nadal que hi ha canalleta pel poble a veure si m'entretinc a fer un recull de coses curioses per a fer amb ells. Aquesta sens dubte l'inclouré! D'excursió a berenar al bosc i recollida de pinyes obertes per fer l'experiment! Mil gracies per recordar-ho!! Petonasos

    ResponElimina
  7. Probarem també el que comenta la Núria!

    ResponElimina